2/06/2013

- znasz "sex w wielkim mieście"?
- ostatnio nie.
- ostatnio nie oglądasz?
- ostatnio nie doświadczam.
- jakoś trudno mi w to uwierzyć. dlaczego niby? masz problem z kobietami?
- raczej one mają problem ze mną.
- to znaczy?
- słyszałaś o kocie schrödingera? jestem jak on. nieznany wynik doświadczenia, którego sam nie kończę. cały czas z niejasnym celem. nieokreślony. jak wartości u heisenberga. walczy we mnie dualizm i niezdecydowanie miedzy stałością a ruchem. wybiorę jedną z możliwości - nie poznam drugiej. czy stracę? czy zyskam? każda z opcji wydaje się atrakcyjniejsza, przy zbliżaniu do tej innej. i w konsekwencji nie wykorzystuję żadnej z nadarzających się możliwości na cokolwiek.
- a podobno taki konkretny z ciebie człowiek. ludzie mówią...
- tak jak psy szczekają, a ptaki świergoczą. taki traf w mydlanej operze ewolucji.
- sam tworzysz sobie fatamorgany.
- może. może tak jest. może zbyt dużo czasu minęło. kiedyś wiedziałem. kiedyś byłem mocno zdecydowany. kawa bez cukru. herbata czarna, bo myśli rozjaśnia. wino wytrawne. whisky irlandzka. w szotach głownie jack. rum ciemny. wódka nie. soki gęste. woda niegazowana. piwo niekoniecznie. pepsi czy cola - jedno gówno. i dużo dużo drinków.
- przywoływanie demonów...
- też tam byłaś, więc wiesz. razem ze mną, jak po własnych śladach. krok po kroku, kropla do kropli.
- a teraz? nagle nie wiesz?
- o nie. nadal wiem co piję.
- nie o to pytam. 
- nie na to odpowiadam. spędziłem przy tym kawałku heblowanego drewna wiele miesięcy. i zawsze gdy wychodziłem, mówiłem: 'nic tu po mnie'. i rzeczywiście: nic tu po mnie dziś nie ma. tak jak i One nie mają. tu jest ten powielający się zgrzyt.
- i tu jest właśnie mój problem z Tobą.

8 komentarzy:

  1. i nigdy się nie dowiesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kto wie... zobaczymy...

      Usuń
    2. nie miej nadziei. nie da się zniszczyć fragmentów siebie. nawet wielokropki mówią same za siebie.

      Usuń
    3. albo raczej za Ciebie.

      Usuń
    4. nie mam takiej potrzeby. to raczej pozytywne wielokropki.

      Usuń
  2. weź się trzymaj zasad pisowni trochę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bolą oczy, a ja mam i tak już dużą wadę wzroku.

      Usuń